Společnost Volkswagen plánuje nejpozději do roku 2033 v Evropě vyrábět jen elektrická vozidla. Generální ředitel Volkswagnu Thomas Schäfer nás informoval, že v letech 2033 až 2035 společnost postupně vyřadí automobily se spalovacím motorem v Evropě, a nahradí jej elektrickými vozidli.
Volkswagen je hlavní společností stejnojmenného německého koncernu, pod který spadá i na příklad Škoda Auto, kterou Schäfer vedl do července 2022.
Podle Schäfera bude značka během příštího desetiletí minimalizovat počet dostupných vozidel. Cílem značky je také poskytovat levný elektromobil. Maximální cena těchto elektromobilů je podle agentury Reuters 25 000 eur.
Schäfer nás informoval:
„V budoucnosti se zaměříme na své základní modely a v příštích 10 letech výrazně zjednodušíme nabídku modelů.“
Volkswagen je největším evropským výrobcem vozidel, a kromě ikonického Volkswagenu nabízí řadu různých značek. Mezi další značky patří třeba:
Audi, Porsche, Seat, Bentley, Lamborghini a Škoda auto.
Nový generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume nás na začátku září 2022 informoval, že společnost bude usilovat o urychlení přechodu na elektromobily.
“Budoucnost patří elektromobilitě.” nás informoval Blume. Dodal:
“Budeme udržovat a urychlovat stávající tempo přechodu na elektrická vozidla. Jsem velkým obdivovatelem elektrických vozidel.”
Ambicí společnosti je do roku 2025 předběhnout americkou konkurenci Teslu jako nejlepšího světového výrobce elektromobilů, vedenou od nejbohatšího muže planety, Elona Muska.
Škoda Auto hodlá do roku 2026 představit 3 nová plně elektrická vozidla a další budou následovat. Očekává se, že do roku 2030 přesáhne podíl čistě elektrických vozidel na evropském prodeji až 70 %. Pro urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci bude představeno nové logo a vizuální design společnosti.
Podle našeho názoru je zavedení elektrických aut nebezpečí nejen pro lidstvo, ale i pro ekologii. Čistě elektrická vozidla lze z pouhého počítače hackovat, a řidič s tím nic nemůže udělat. Přes elektrická vozidla vás jakýkoli lidi mohou odposlouchávat, a ovládat. Baterie, které jsou součástí elektromobilu jsou prokazatelně více škodlivější pro přírodu, než spalovací motory, a nedají se ani recyklovat. Domníváme se, že Německo s pomocí elektrických vozidel nechce chránit ekologii, ale chce mít absolutní kontrolu nad každým člověkem. Zcela stoprocentně směřujeme k “havanizaci” evropského automobilového parku, což za poslední 2 roky dokumentuje vysoký nárůst prodeje ojetých vozidel v Nizozemí, UK i Německu samotném.
Jaké akcie se vyplatí koupit v říjnu 2022
Tip 1: Enviva Inc.
Enviva sbírá dřevní vlákna a zpracovává je na dřevěné pelety, které se používají jako palivo. Většinu svých dřevěných pelet prodává prostřednictvím dlouhodobých smluv o odběru typu „ber nebo plať“ s bonitními zákazníky ve Spojeném království, Evropské unii a Japonsku. 13. července společnost oznámila, že založila Enviva Heirs Property Fund, který se věnuje ukončení nedobrovolné ztráty půdy v jihovýchodní části USA. Fond bude poskytovat přímou finanční podporu pro služby a prosazování veřejné politiky. Fond zaměří své úsilí nejprve na Mississippi a Severní Karolínu. Enviva věnovala fondu 250 000 USD ročně.
Tip 2: Ormat Technologies Inc.
Ormat Technologies je společnost zabývající se geotermální a rekuperovanou energií. Navrhuje, staví a prodává elektrárny s globálním portfoliem umístěným v USA, Guatemale, Indonésii, Keni, Hondurasu a jinde.