Nové informace a trendy v ekonomice – 01.02.2021

Share

2021 02 01 Nové informace a trendy v ekonomice

Nový americký prezident Joe Biden to myslí se získáním kontroly pandemie COVID-19 vážně. 

Podle jeho názoru nemůže dojít k trvalému ekonomickému zotavení, dokud nebude virus eliminován. 
Hlavní součástí této strategie je zrychlení aplikace vakcín firem Pfizer BioNTech a Moderna. 

A i když to nebude férové nazývat Bidenovým úspěchem vzhledem k tomu, že tlak na vývoj vakcín začal již za Trumpovy administrativy, bude to nevyhnutelně Bidenova administrativa, která ji bude implementovat a získá politické body pro Demokratickou stranu. 

Tím se dostáváme k našemu prvnímu favoritu tohoto roku, firmě Becton Dickinson (BDX, 261,74 $). Becton Dickinson, dividendový aristokrat, je výrobcem lékařských nástrojů a spotřebního materiálu, včetně injekčních stříkaček. Pokud budete spravovat potenciálně stovky milionů vakcín pouze ve Spojených státech – a miliardy na celém světě – budete potřebovat společnost Becton Dickinson a její partnery, aby zrychlili výrobu vybavení potřebného k uskutečnění tohoto cíle. 
A co víc, není vůbec jisté, že vakcína plně eliminuje současnou pandemii. Zdá se, že imunita vůči SARS-CoV 2 po infekci a zotavení může trvat jen tři nebo čtyři měsíce. Dosud se věří, že všechny aktuálně schválené vakcíny budou vyžadovat další převakcinaci, jako viry chřipky. 
To je spousta injekčních stříkaček. A Becton Dickinson tam bude, aby je doručil. K tomu ještě Joe Biden, než se stal americkým prezidentem v listopadu loňského roku,říkal : We could pay for a package right now to cover all of the wageslost wages for individual workersfor losses to small companies, to medium-sized companies or city, state, countrgovernmentsWe could do all of that,If we did thatthen we could lock down for four to six weeks.” 

V souvislosti s vakcínou a tlakem, kterému bude čelit jako nový prezident, zejména s ohledem k nátlaku progresivistického křídla Demokratické strany, můžeme očekávat další zpřísnění lockdownu v USA. 

Druhým zajímavým postřehem je fakt, že ke třetímu čtvrtletí roku 2020 měl Netflix na celém světě 195,15 milionů placených předplatitelů. Většina předplatitelů Netflixu sídlí ve Spojených státech, přičemž USA představují více než 73 milionů celkové globální základny předplatitelů Netflixu. V současností jsou akcie Netflixu z našeho pohledu na nízké úrovni 555,10 USD/akcii, protože lidé zase aktivně v Americe (i v Evropě), začali trávit volný čas venku bez ohledu na aktuální pandemickou situaci. Nastoupením Joe Bidena do funkce můžeme očekávat další zpřísnění lockdownu ve všech amerických státech , a Netflix začnou jeho klienti zase daleko více sledovat. 

Třetím zajímavým faktem je, že tržby leteckých společností poklesly v roce 2020 o více než 65% ve srovnání s předchozím rokem. Jen málo podniků dokáže přežít tento druh poklesu výnosů a většina akcií leteckých společností ztratila 50% nebo více své hodnoty, protože se pandemie rozšířila po celém světě. Naštěstí pandemie nevedla k žádným velkým bankrotům leteckých společností v USA a příchod vakcín poskytl průmyslu vítané dobré zprávy. Ale zotavení bude nějakou dobu trvat. Je nepravděpodobné, že by se objemy cestujících vrátily na předpandemickou úroveň nejdříve do roku 2024. Přestože letecké společnosti přežijí, může chvíli trvat, než se kterýmkoli z nich daří nebo dokonce budou moci znovu vyplatit dividendu. Zde jsou některé z nejdůležitějších společností, které je třeba znát: Delta Air Lines (NYSE: DAL) je hybnou silou většiny nedávných inovací v tomto odvětví. Zahájila kolo konsolidací, které pomohly stabilizovat podnikání, když v roce 2008 získala společnost Northwest Airlines a několik let poté, co přepracovala ceny, aby lépe konkurovala diskontům. Delta dokonce koupila ropnou rafinérii, aby pomohla zajistit dodávky paliva. Od začátku pandemie se Delta snažila odlišit omezením prodeje letenek, i když konkurenti obnovili prodej všech letadel na svých letech. To je krátkodobý výnosový hit, ale mohl by být dlouhodobým vítězem, pokud rezonuje mezi úzkostlivými cestujícími. American Airlines Group (NASDAQ: AAL) je jedním z nejstarších jmen v letectví a po většinu své historie byla známá jako prémiová létající značka. Po fúzi s US Airways má nyní letecká společnost spíše diskontní myšlení, ale stále provozuje rozsáhlou síť a má silné vazby s předními evropskými leteckými společnostmi. United Airlines Holdings (NASDAQ: UAL) má velké provozy, zajišťující Silicon Valley, a energetický sektor, stejně jako rozsáhlou síť v celé Asii. Všechna tato aktiva jsou vystavena vysoce cyklickým trhům a výsledky United mohou být volatilní v souvislosti s novými technologiemi nebo cenami energie. Southwest Airlines (NYSE: LUV) je původní diskont, tak úspěšný v počátcích vstupu na trhy a snižování cen, které regulační orgány nazvaly „Southwest Effect“. Letecká společnost již není na high attraction level, ale zůstává jediným významným dopravcem, který se nikdy nedostal ke konkurznímu soudu, a její zjednodušené operace mají dobré výsledky, protože zůstávají ziskové, i když soupeři bojují. Jihozápad se během pandemie vydal do útoku a přidal devět nových měst, i když ostatní zmenšovali jejich sítě. Letecká společnost má nejlepší rozvahu v tomto odvětví a měla by být schopna přežít. Pokud si v oblasti leteckých společností raději nebudete vybírat mezi jednotlivými společnostmi, zvažte ten fakt, že v tomto sektoru můžete volit i investice s nízkým rizikem, jako jsou fondy obchodované na burze (ETF). Společnost US Global Jets (NYSEMKT: JETS) se zaměřuje konkrétně na letecké společnosti, zatímco společnosti iShares Transportation (NYSEMKT: IYT) a SPDR S&P Transportation (NYSEMKT: XTN) počítají letecké společnosti jako více než 25% jejich podílů.                                                                                                                                                                                                                                        Bruno G. , Analytik, Red Rock

Related Articles

No related articles